Lichaamsbeweging en het ketose dieet

Lichaamsbeweging en het ketose dieet

Lichaamsbeweging en het ketogeen dieet gaan prima samen. Hoewel de energie in het begin minder is zijn er veel sporters die het ketogeen dieet volgen. Het is niet de meest ideale situatie maar het ketogeen dieet kan wel degelijk gebruikt worden in combinatie met lichaamsbeweging.

Welke vorm van lichaamsbeweging?

Probeer dagelijks iets aan lichaamsbeweging te doen. Dit kan een simpele oefening zijn zoals wandelen maar je kunt ook een stukje fietsen of tuinieren. Door dagelijks iets te doen versnelt je metabolisme en verbrand je meer calorieën. Doordat je metabolisme stijgt verbrandt je lichaam in rust ook meer calorieën. Dat is precies wat je wilt als je gaat afvallen.

Wees actief

Door een actiever leven te leiden verbruik je meer calorieën. Je kunt actiever zijn door meer lopend te doen of op de fiets. Door alleen de auto te laten staan kun je al veel meer calorieën verbruiken. Er zijn zo veel meer mogelijkheden om meer calorieën te verbruiken. Je kunt bijvoorbeeld de trap nemen in plaats van de lift. Je kunt ook een stukje gaan wandelen in de avond. Door meer calorieën te verbruiken verbrand je meer vet. Hoe meer calorieën je verbruikt hoe meer vet je verbrandt.

Ga geregeld sporten of lichaamsbeweging doen

Doe iets van lichaamsbeweging voor drie tot vier keer per week. Met deze frequentie behaal je de beste resultaten. Vaker sporten is nog beter maar drie tot vier keer per week is een heel goed begin. Het beste is om het in de ochtend te doen, nog voor het ontbijt. Veel mensen doen het echter zo rond een uur na het avondeten. Dit is de tijd dat iedereen vrij heeft van werk en het eten op heeft.

Wandelen om te afvallen

Je kunt afvallen door enkel te wandelen. Als je elke dag een stukje gaat wandelen verbrand je veel calorieën. Deze calorieën kunnen het verschil zijn tussen afvallen en niet afvallen. Je kunt bijvoorbeeld iedere ochtend met de hond gaan wandelen maar het kan natuurlijk ook zonder hond. Na het avondeten kun je ook even een rondje doen om wat frisse lucht binnen te krijgen. Zorg dat het een gewoonte wordt en je ziet al snel dat je je energieker gaat voelen en misschien zelfs wat gewicht kwijtraakt.

Het opbouwen van het tempo

Als je snel wandelt kun je tot 500 calorieën per uur verbranden. Dat is evenveel als op een redelijk tempo fietsen. Je kunt beginnen met normaal wandelen en als je dat eenmaal goed onder de knie hebt kun je het tempo verhogen. Blijf het tempo gestaag verhogen tot je het niveau van snelwandelen hebt bereikt. Je merkt dat je dan sneller zweet en meer moeite hebt om het vol te houden. Dat is ook de bedoeling. Je verbrandt dan meer calorieën.

Hulp nodig?

Als je niet weet waar je moet beginnen, bekijk dan het enige échte Keto-Dieet waarin het dieet stap-voor-stap wordt uitgelegd inclusief receptenboek, maaltijdplanners en 150+ recepten. Ontvang meer dan 150 low-carb recepten voor een maximaal gewichtsverlies en een betere gezondheid.

Bekijk Het Keto-Dieet

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *